woensdag 20 april 2016

Alweer 130 km voorbij Kochi; rijst, vis en water.

Het weer is vandaag weer bar en boos, daarom ben ik na 10 km maar in de bus gestapt en zit nu in een 'organic hotel' ('Kaiyu' - het is boven de begroting, maar aanbevolen door het boekje en verder had ik geen zin nog natter te worden -voorzover dat kon). Ik ben inmiddels bij Oki no hama beach aangekomen, op weg naar tempel 38. Af en toe doemt er een rots op uit de wolken, de wind loeit om het gebouw heen en over de weg stroomt een rivier regenwater. 
Ze hebben hier een speciale o furo. En daar ga ik straks heerlijk in liggen. 

Even wat beelden uit droger tijden.
Gelukkig ging de tocht om Kochi heen, de steden zijn niet echt aantrekkelijk om doorheen te lopen.
En op weg naar tempel 31 liep de route door de botanische tuin van Kochi.




Met uitzicht op Kochi.


Tempel 31 stond boven op een heuvel, met een prachtige pagode.



Rijst
En verder ging de henro. Langs de kust en over smalle weggetjes door de rijstvelden. Iedereen is hier druk bezig het land te bewerken en weer nieuwe rijst te planten. De rijst wordt eerst in tijdelijke broeikassen opgekweekt, daarna worden de prille plantjes met een machine in de rijstvelden uitgezet. Ik ben benieuwd hoe de rijstvelden er over 4 weken uit zullen zien.


Daar waar rijstveld en oceaan elkaar ontmoeten......






Bij deze tempel is een tuin met bijzondere, prachtige bloemen. Daar is men extra zuinig op. En mocht het gaan regenen..... (Alhoewel ik me afvraag of deze parapluutjes ook tegen de huidige wolkbreuk bestand zijn).


En bijna elke avond prachtige een prachtige zonsondergang.

En nu naar de o furo (een organische o furo dit keer) 
Er was niemand, dus ik kon deze foto's nemen.


De wasafdeling, voordat je het warme water ingaat moet je je hier eerst grondig wassen.


En daarna is dit water zo heerlijk!  (De 3 van 30 doet het niet, de temperatuur is 39.3 graden).
Het water wordt van 100 meter diep opgepompt en bevat allerlei geneeskrachtige stoffen. 
'En buiten raast de wind om het huis'














Geen opmerkingen:

Een reactie posten